Even er tussenuit - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Henk-Jan Wendrich - WaarBenJij.nu Even er tussenuit - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Henk-Jan Wendrich - WaarBenJij.nu

Even er tussenuit

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk-Jan

28 November 2009 | Noorwegen, Stavanger

Hallo allemaal! Beetje later dan normaal -ik had eventjes andere dingen te doen- maar hier is dan weer de wekelijkse update. Dit keer geschreven op onze hotelkamer in Stavanger. Zoals vorige week al aangegeven zijn wij momenteel in Stavanger om onze opvolgers te gaan voorbereiden op hun uitzending die medio januari volgend jaar gaat beginnen. Loes is vanmiddag om 1600u LT aangekomen en nadat wij de eerste biertjes op onze hotelkamer hadden genuttigd hebben we vanavond gezellig gegeten in downtown Stavanger. Bijzonder gezellig plaatsje kan ik julie melden, helemaal omdat nu alles al in de kerstsfeer is. Nu zijn we weer terug op onze kamer en heb ik even de tijd om de belevenissen van afgelopen week op te schrijven.
Deze week was het, ondanks de eerste fikse regenbuien, al met al een prima weekje. Gisteren was het Thanksgiving voor onze Amerikaanse collega's en die hadden goed uitgepakt. In de mooi versierde eetzaal (stars and stripes all the way) konden we genieten van diverse traditionele Amerikaanse Thanksgiving gerechten, waarbij natuurlijk de stuffed turkey en homebaked pie niet mochten ontbreken. In een woord heerlijk! Amerikanen hadden de koks van Supreme geassisteerd en een super lekker menu op tafel getoverd. Toch wel leuk om te zien hoeveel moeite mensen doen om de eigen tradities aan de collega's uit andere landen te laten zien.
Voor het overige stond mijn week bijna volledig in het teken van de voorbereidingen op Stavanger. Met name het regelen van een beetje fatsoenlijke vlucht was nog een hele klus. Een van de opties was een C130 Hercules voor het hele traject maar daar zat natuurlijk helemaal niemand op te wachten. Daarom was de hele club dan ook bijzonder blij dat dankzij de medewerking van het front office van COMISAF het zo maar kon gebeuren dat wij vanochtend om 0730 door de Duitse Force Protection naar KAIA werden gebracht om aldaar om 0930 in de C40 (zeg maar een executive uitvoering van een Boeing 737) van de grote baas te stappen die ons in een ruk van Kabul naar Stavanger zou gaan brengen. En dat was niet echt verkeerd. Zelden zo'n goede stoel en zoveel beenruimte gehad in een vliegtuig. Ook het eten was van uitzonderlijke klasse. Om een idee te krijgen heb ik 2 fotootjes bijgevoegd. Hoe groot kan het verschil zijn tussen de terugvlucht van mijn verlof en deze vlucht.
Om ongeveer 1400u LT was het touchdown in Stavanger en werden we zonder hinderlijke tussenkomst van douane of wat dan ook in 1 keer naar het hotel vervoerd. Zoals gezegd arriveerde Loesje daar ook omstreeks 1600u LT en dus genieten we nu saampjes van een gezellig weekendje in het mooie Noorse land.
Lieve mensen, deze week een iets korter verhaal dan jullie van mij gewend zijn. Wij schenken ons nog een lekker glaasje in op ons kamertje en ik raad jullie aan hetzelfde te doen.
Ik heb inmiddels vernomen dat Bobby het prima naar z'n zin heeft bij vrouwtje Mieke en grote baas Paul en verder hopen we dat Martijn de zaak aan de Uferblick ook onder controle heeft.
Groetjes van Loes en HJ en tot de volgende week.

• 27 November 2009 - 21:17

Debby En Gé:

Hoi Loes en HJ,
    Het mag wat kosten zo'n vliegtuig. Krijg je ook airmiles, want first class ontvang je driedubbele punten. Ik neem aan dat Loes wat minder luxe heeft gevlogen?
    Ineke is vanmiddag met een grote partij begonnen en verwacht pas rond 03.00 uur thuis te zijn. Debby is het weekend heerlijk in Soest. Wij zijn druk bezig met de voorbereiding van haar verhuizing. Het halve huis staat al vol met huisraad en uiteraard IKEA meubels. De planning is dat ze net voor de kerst gaat verhuizen. 11 en 12 december gaan wij in haar nieuwe appartement klussen en de week erop verhuizen.
    Erik heeft gisteren ook Turkey gegeten in Houston. Hij gaf aan dat er meer dan voldoende was. Een soort Kerst brunch!!! dus ik begrijp dat het voor jou ook afzien was!!
    Vorige week geen reactie van ons omdat de pc overleden was. Vandaag een nieuwe opgehaald. Supersnel en met windows 7. Type Sony VAIO met 18,5 inch breedbeeld (laptop). Na windows XP wel even wennen maar Debby leert het mij wel.
    Goed weekend en Martijn........gedraag je een beetje.

• 28 November 2009 - 15:30

Fem En Gerrit:

even een groet uit enschede.we zijn net naar jullie huis geweest alles was oke flinke hagelbui gehad onderweg .verder nog veel plezier.groetjes

• 28 November 2009 - 15:30

Fem En Gerrit:

• 28 November 2009 - 16:50

Ineke:

Hoi HJ en Loes,

Ik wens jullie een fijn weekeindje samen in de gezellige kerstsfeer, zo kunnen jullie toch samen nog een beetje kerst vieren en heeft Loes een beter idee als HJ verteld over Stavanger.
    Ik was vannacht om 04.00 uur thuis. Party is prima verlopen en de klant was heel tevreden. Ik ben vandaag een beetje van slag, want als je 1 hele dag een kerk om moet bouwen voor een diner van 230 personen en de 2e dag geluid en licht moet checken en vanaf 14.00 uur moet gaan draaien, ben je toch wel een beetje kapot na zo'n klus. Maar gelukkig is het nu weekeind en ik heb net dat glaasje ingeschonken wat jij ons aanbeveelde. Veel plezier samen en tot volgende week. Ineke.

O, ja ook nogmaals de groeten van Debby en Gé.

• 28 November 2009 - 18:47

Eric:

Geniet van deze dagen dan kun je er de laatste weken weer goed tegen aan.
    Groeten van Jacq, Tom en Kitty

• 03 December 2009 - 18:04

Pien:

hey HJ,

wat ziet dat vliegtuig er chill uit! je lijkt wel een celeb :D nice nice! ik hoorde dat bobbie een uitstekend logeerpartijtje heeft gehad en dat ze ons Paultje niet uit het oog verloor! hoe je taai big guy!

kusjes pien

• 09 December 2009 - 18:55

Piet B:

Hallo Henk Jan het lijkt erop of je hebt gevlogen in het toestel van de president zoveel ruimte.Dus deze keer was het heel watbeter geregeld. Wij hebben met de kinderen en de rest St, Nicolaas gevierd en is de goede Man ook bij jullie geweest in Kabul of was het hem te heet onder zijn voeten?Het begint nu eindelijk wat kouder te worden hier, maar dat mag ook wel na al de regenbuien.Het was natuurlijk wel leuk om een paar dagen in Stavanger te zijn samen met Loes.Maar HJ de tijd gaat vlug voor dat je het weet ben je weer thuis.Wij wensen je nog een goede paar weken in het verre Afghanistan.Hartelijke groeten en totziens.Gerrie en Piet